មន្ត្រីជំនាញ និងអ្នកបើកយន្តហោះ ដាក់ការព្រួយបារម្ភពីការបាត់បង់ចំនួនអាកាសយានិកនៅកម្ពុជា ដោយសារឧបទ្ទវហេតុធ្លាក់យន្តហោះ និងការបង្ហាត់បង្រៀនអប់រំឲ្យមានអ្នកបើកយន្តហោះជំនាន់ថ្មី មិនទាន់មាននៅឡើយ។
ការព្រួយបារម្ភនេះ កើតឡើងបន្ទាប់ពីអ្នកបើកយន្តហោះ(Capitaine)ជនជាតិខ្មែរម្នាក់ លោក យុង សំ បានស្លាប់ នៅក្នុងឧបទ្ទវហេតុធ្លាក់យន្តហោះមួយគ្រឿងនៅក្នុងប្រទេសឡាវ កាលពីថ្ងៃពុធទី១៦ខែតុលា។
អនុរដ្ឋលេខាធិការនៃរដ្ឋលេខាធិការដ្ឋានអាកាសចរណ៍ស៊ីវិល លោក សយ សុខាន់ មានប្រសាសន៍ថា ចំនួនអ្នកបើកយន្តហោះ បានបាត់បង់ទៅៗ ដែលជាការព្រួយបារម្ភមួយ។ នៅឆ្នាំ២០១៣នេះ រដ្ឋលេខាធិការដ្ឋានអាកាសចរណ៍ស៊ីវិល បានត្រៀមជ្រើសរើសអាកាសយានិក ឲ្យបានយ៉ាងតិច២នាក់ក្នុងមួយឆ្នាំ។ លោកបញ្ជាក់ថា ប្រសិនបើមានជំនួយឥតសំណង ស្ថាប័នមួយនេះ នឹងបើកវគ្គបណ្តុះបណ្តាលដល់អ្នកចង់ក្លាយជាអាកាសយានិក ដោយជ្រើសរើសធនធានមនុស្សឲ្យបានច្រើនតាមទិដ្ឋភាពជាក់ស្តែង ៖ "បើជំនួយអត់សំណង់វាអត់មាន មានដែរតែវាតិចតួច អាហ្នឹងយើងហ្នឹងរៀបចំផែនការគម្រោងប្រចាំឆ្នាំ ដើម្បីស្នើសុំគោលការណ៍សម្រេចពីរដ្ឋាភិបាលដែរ។ ឆ្នាំដំបូងនេះយើង ប្រហែលជាត្រៀមពីរទៅបីនាក់ ផ្នែកអាកាសយានិក យើងប្រហែលជាអាចបណ្ដុះបណ្ដាលឆ្នាំទីមួយ ហើយឆ្នាំទីពីរយើងអាចថែមពីរឫបីនាក់ទៀតទៅ។ ប៉ុន្ដែបើយើងស្វែងរកអាហារូបករណ៍បានច្រើន អាហ្នឹងយើងនឹងបណ្ដុះបណ្ដាលច្រើន។
តែបើសិនបើគោលការណ៍ យើងស្វែងរកអាហារូបករណ៍មិនបានយើងបណ្ដុះបណ្ដាលដោយថវិកាជាតិ អាហ្នឹងយើងពិនិត្យទៅលើថវិកាជាតិ។ ប៉ុន្ដែយ៉ាងតិចណាស់ក៏មួយឆ្នាំបាន២នាក់ផងដែរ" ។
អាកាសយានិកមួយរូប បានផ្តល់បទសម្ភាសន៍ជាមួយVOD ដោយសុំមិនបញ្ចេញឈ្មោះថា អាកាសយានិកនៅកម្ពុជាសព្វថ្ងៃនេះ នៅសល់ប្រមាណជាង១០នាក់ប៉ុណ្ណោះ។ អ្នកទាំងនោះភាគច្រើន បានបញ្ចប់ការសិក្សានៅប្រទេសរុស្ស៊ី កាលពីទសវត្សរ៍ឆ្នាំ៩០។ អាកាសយានិកមួយរូបនេះ បញ្ជាក់ថា ការសិក្សាផ្នែកបើកយន្តហោះនេះ ត្រូវចំណាយពេលយ៉ាងតិច៤ទៅ១០ឆ្នាំ និងចំណាយថវិកាយ៉ាងតិចពី១៥-២០ម៉ឺនដុល្លារ ក្នុង១នាក់។ លោកស្នើឲ្យរាជរដ្ឋាភិបាល ដាក់វិធានការជាក់ក្នុងការជ្រើសរើសកូនខ្មែរជំនាន់ក្រោយ ឲ្យទទួលបានវគ្គបណ្តុះបណ្តាល ដើម្បីក្លាយជាអ្នកបើកយន្តហោះនៅពេលអនាគត ៖ "ខ្ញុំសូមសំណូមពរទៅដល់រាជរដ្ឋាភិបាល ឲ្យមានផែនការច្បាស់លាស់ត្រឹមត្រូវ។ ផែនការលោកប្រាកដជាមានហើយ ប៉ុន្ដែសុំថា ឲ្យមាន ផែនការទៅថ្ងៃអនាគត ព្រោះថា Pilot ចាស់ៗហ្នឹងគាត់នឹងចូលនិវត្ដន៍នៅរយៈពេល១០ឆ្នាំទៀត។ ដូច្នេះយើងត្រូវត្រៀមលក្ខណៈបណ្ដុះបណ្ដាល ពីឥឡូវទៅៗ យើងនៅមានឱកាស Pilot ចាស់ៗហ្នឹងគាត់អាចផ្ទេរចំណេះដឹង និងបច្ចេកវិទ្យា សម្រាប់ទៅក្មេងជំនាន់ក្រោយ ដើម្បីឲ្យលោក មក take over ការងារហ្នឹង"។
កន្លងទៅ នៅកម្ពុជា ឧបទ្ទវហេតុធ្លាក់យន្តហោះ បានកើតឡើងជាបន្តបន្ទាប់ ដូចជាការធ្លាក់យន្តហោះ នៅបូកគោ និងការធ្លាក់ឧទ្ធម្ភាគចក្ររបស់ អតីតអគ្គស្នងការនគរបាលជាតិ លោក ហុក ឡង់ឌី នៅខេត្តស្វាយរៀង កាលពីឆ្នាំ២០០៨ បណ្តាលឲ្យអ្នកបើកយន្តហោះខ្មែរចំនួនពីររូប បានបាត់បង់ជីវិត៕
No comments:
Post a Comment
yes