សម័យកាលប្រជុំសភា ទី៩ កាលពីថ្ងៃសុក្រទី១៥ខែកុម្ភះកន្លងមក
គណបក្សប្រឆាំង បានធ្វើការរិគន់
ចំពោះការធ្វើវិសោធនកម្មច្បាប់ស្តីពី«សហលក្ខន្តិកៈមន្ត្រីរាជការស៊ីវិល»
ដែលពុំមានអ្វី ជាក់លាក់ក្នុងការផ្តល់ជាប្រយោជអ្វីដល់មន្ត្រីរាជការ
ក្នុងរយៈពេលជិតម្ភៃឆ្នាំមកនេះ។
កាលពីថ្ងៃសុក្រទី១៥ខែកុម្ភះនេះ
រដ្ឋសភាជាតិបានអនុម័តលើវិសោធនកម្ម លើមាត្រា៩ និងមាត្រា១០ នៃសហលក្ខន្តិកៈ
មន្ត្រីរាជការស៊ីវិល ក្នុងការផ្ទេរអំណាចពីរដ្ឋសភា មករដ្ឋាភិបាលវិញ
ដោយគ្រាន់តែធ្វើការផ្លាស់ប្តូរពីពាក្យថា «កំណត់ដោយច្បាប់ដោយឡែក»
មកជា «កំណត់ដោយព្រះរាជក្រិត្យ ឬអនុក្រិត្យ»
ក្រោមសម្លេងគាំទ្រ៨៥លើ៩៤។
លោក សុន ឆ័យ មកពីគណបក្សសមរង្សី
មិនគាំទ្រឲ្យមានការធ្វើវិសោធនកម្មលើមានត្រា៩ និងមាត្រ១០ នៃច្បាប់ស្តីពី«សហលក្ខន្តិកៈមន្ត្រីរាជការស៊ីវល»នោះទេ ដោយលោកយល់ថា
ការកែប្រែពីការ«កំណត់ដោយច្បាប់» មកជាការកំណត់ដោយព្រះរាជក្រិត្យ
ឬអនុក្រិត្យ ទៅវិញនោះ។ ឯលោក យឹម សុវណ្ណ ក៏ឯកភាពចំពោះការលើកឡើងខាងលើនេះដែរ។
លោកបញ្ជាក់ថា ការធ្វើត្រឹមតែវិសោធនកម្មនេះ វាមិនគ្រប់គ្រាន់ទេ ព្រោះ«ប្រសិទ្ធិភាពការងាររបស់មន្ត្រីរាជការ ជាប្រាក់បៀវត្យន៍» ដោយពិនិត្យឃើញថា មន្ត្រីរាជការធម្មតា ទទួលបានប្រាក់បៀវត្យន៍ទាបណាស់ បើប្រៀបធៀបទៅនឹងមន្ត្រីដែលមានមុខងារខ្ពស់។
ឯលោក ជាម យៀប មកពីគណបក្សប្រជាជន បានលើកឡើងថា
ការអនុវត្តច្បាប់ សម្រាប់អ្នកអនុវត្ត មានការលំបាកណាស់។ រាល់ការតាក់តែងច្បាប់
គេធ្វើទៅតាមសភាពការជាក់ស្តែង ទាក់ទងទៅនិងសកម្មភាពរបស់ប្រទេស
ក៏ដូចជារបស់ប្រជាពលរដ្ឋជាក់ស្តែងដែរ។ លោកបន្តថា «ការធ្វើវិសោធនកម្ម
វាប្រែប្រួលនូនខ្លឹមសារដើម» ហើយរដ្ឋាភិបាល
ក៏ជាអ្នកទទួលខុសត្រូវចំពោះមុខសភាដែរ។
តំណាងងឲ្យរដ្ឋាភិបាល មកការពារការធ្វើវិសោធនកម្មនេះ
និងជារដ្ឋលេខាធិការមុខងារសាធារណៈ លោក ពេជ្រ ប៊ុនធិន បានពន្យល់ថា
ការធ្វើនេះដើម្បីឲ្យច្បាប់ ដែលពាក់ពន្ធ័និងមន្ត្រីរាជការស៊ីវិលមានលក្ខណៈ ល្អប្រសើរ
និងរក្សាអ្វីដែលជាលិខិតបទដ្ឋាន ដែលមានស្រាប់ ឲ្យមានភាពរឹងមាំ
ក៏ដូចជាទុកលទ្ធភាពជូនរដ្ឋភិបាល ក្នុងការគ្រប់គ្រងមន្រ្តីរាជការទៅថ្ងៃខាងមុខ។
មនោរម្យព័ងអាំងហ្វូ បានសុំប្រតិកម្មពី នាយកអង្គការ
ក្រុមអ្នកច្បាប់ការពារសិទ្ធិកម្ពុជា លោកមេធាវី សុក សំអឿន ដោយលោកបានបញ្ជាក់ថា
ការធ្វើវិសោធនកម្មលើមានត្រា៩ និងមាត្រា១០នេះ ជា«ការរដកអំណាចពីអង្គការនីតិបញ្ញត្តិ»
ទៅឲ្យ«អង្គការនីតិប្រតិបត្តិ» វិញ។ លោកបន្តថា ករណីនេះវាឆ្លុះបញ្ចាំង ពីភាពគ្រប់គ្រងប្រទេសរបស់កម្ពុជា
បើការកំណត់នៃការគ្រប់គ្រងតាមច្បាប់ នោះវាពិបាក នឺងធ្វើការកែប្រែ
ដោយចាំបាច់ត្រូវឆ្លងសភា ជាចាំបាច់ក្នុងការកែប្រែ ឬធ្វើវិសោធនកម្ម
នូវច្បាប់ទាំងនោះ។ ផ្ទុយទៅវិញ នៅពេលអង្គការនីតិប្រតិបត្តិ មានអំណាចពេញក្នុងដៃហើយ
នោះរាល់ការកែប្រែទាំងឡាយ នៃការគ្រប់គ្រងមន្ត្រីរាជការ
ជាសមត្ថកិច្ចរបស់រដ្ឋាភិបាល នឹងពុំចាំបាច់មានការឆ្លងសភា
ដែលមានតំណាងប្រជាពលរដ្ឋនោះឡើយ ។
មាត្រា៩ថ្មី៖ ចែងថា«របបស្តីពីការសុំច្បាប់
និងការអនុញ្ញាតិ ច្បាប់ឈប់សម្រាកគ្រប់ប្រភេទ ត្រូវកំណត់ដោយព្រះរាជក្រិត្យ
ឬអនុក្រិត្យ។»
មាត្រា១០ថ្មី៖ ចែងថា «របបបៀវត្ស
និងប្រាក់បន្ទាប់បន្សំនៃបៀវត្សត្រូវកំណត់ដោយព្រះរាជក្រិត្យ ឬអនុក្រិត្យ។
រាល់ការកែសម្រួលប្រាក់បៀវត្ស ឬប្រាក់បន្ទាប់បន្សំនៃបៀវត្ស
ត្រូវកំណត់ដោយព្រះរាជក្រិត្យ ឬអនុក្រិត្យ។»
សូមបញ្ជាក់ថា នេះជាលើកទីពី ហើយក្នុងការធ្វើវិសោធនកម្មលើ
ច្បាប់ស្តីពី«សហលក្ខន្តិកៈមន្ត្រីរាជការស៊ីវិល» ដែលកាលពីឆ្នាំ១៩៩៩ បានធ្វើវិសោធនកម្មលើមាត្រា៥១ ពាក់ពន្ធ័និងការធានា
ចំពោះមន្ត្រីរាជការ ដែលជាប់បណ្តឹងឧក្រិដ្ឋ ឬមជ្ឃឹម
ត្រូវសុំការអនុញ្ញាតិពីប្រធានស្ថាប័ន តាមថានានុក្រម៕
No comments:
Post a Comment
yes