សូមស្វាគមន៏ការចូលមកកាន់គេហទំព័ររបស់យើងខ្ញុំ​!!!​Welcome to ckn-media.blogspot.com Website !!!​គេហទំព័រ ckn-media.blogspot.com ផ្តល់ព័ត៌មានពិតឥតលំអៀង រហ័សទាន់ចិត្ត ដែលលោកអ្នកជឿទុកចិត្ត / លោកអ្នកអាចទាក់ទងមកកាន់គេហទំព័ររបស់យើងខ្ញុំបានតាមរយៈ Email: cknkhmer@gmail.com សូមអរគុណ !!!

Thursday, May 16, 2013

CPPកំពុង​បន្ត​ផ្តោត​ការ​ទាក់​ទាញ​ទៅ​លើ​ព្រះសង្ឃ

130516_07a
លោកនាយក​រដ្​ឋមន្ត្រី​ ហ៊ុន សែន ក្នុង​​​អនុ​សំ​វច្ឆរ​មហា​សន្និ​បាតសង្ឃ​ប្រ​ចាំឆ្នាំ​
ក្នុង​រយៈ​ពេល​២ខែ​ចុង​ក្រោយ​នេះ លោក​នាយក​រដ្ឋ​មន្រ្តី ហ៊ុន សែន បាន​ខិត​ខំ​ថ្លែង​ទៅ​កាន់​ព្រះ​សង្ឃ​យ៉ាង​ច្រើន​តាម​ដែល​អាច​ធ្វើ​ទៅ​បាន ខណៈ​នៅ​ទូទាំង​កម្ពុជា មាន​ព្រះ​សង្ឃ​ចំនួន ៥៣.២៥៧ អង្គ។
ក្នុង​សុន្ទរកថា ដែល​ផ្សព្វផ្សាយ​ជា​សាធារណៈ លោក ហ៊ុន សែន បាន​ថ្លែង​កោត​សរសើរ​ម្តង​ហើយ​ម្តង​ទៀត ចំពោះ​បព្វជិត​សាសនា​ព្រះ​ពុទ្ធ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស។
លោក​ថែម​ទាំង​ធានា​ថា អ្នក​ស្មោះ​ស្ម័គ្រ​នឹង​គណបក្ស​លោក​បាន​រួម​ចំណែក​ជា​ទឹក​ប្រាក់​រាប់​សែន​ដុល្លារ​អាមេរិក​ដល់​គម្រោង​កសាង​វត្ត​អារាម រហូត​លោក​ចូល​រួម​បើក​សម្ពោធ​វត្ត​ជា​ច្រើន​ផង​។
ផ្តើម​ក្នុង​សុន្ទរកថា​រាល់​លើក លោក​តែង​តែ​រំឭក​បែប​ប្រយោល តែ​ញឹក​ញាប់​និង​មាន​ភាព​ច្បាស់​លាស់​ថា មាន​តែ​គណបក្ស​កាន់​អំណាច​ទេ​ដែល​អាច​គាំពារ​ព្រះ​សង្ឃ​ផ្នែក​ហិរញ្ញវត្ថុ​ក្នុង​ការ​ធានា​វឌ្ឍនភាព​ដល់​វត្ត​អារាម​សម្រាប់​ព្រះ​សង្ឃ​គង់​អាស្រ័យ។

ក្នុង​សុន្ទរកថា​ឯ​ពិធី​កាត់​ឫសសីមា​វត្ត​មួយ​កាល​ពី​ចុង​ខែ​មេសា​លោក​បាន​ថ្លែង​ទៅ​កាន់​ព្រះ​សង្ឃ​ថា ៖ «​មាន​តែ​សមាជិក​គណបក្ស​ប្រជាជន​កម្ពុជា​ទេ ជា​អ្នក​លះ​បង់​ដ៏​ធំ​ក្នុង​ការ​កសាង​វត្ត​នៅ​ទូទាំង​ប្រទេស​ហេតុ​នេះ​ទើប​គេ​និយាយ​ថា ព្រះ​សង្ឃ​បោះឆ្នោត​ឲ្យ​តែ​គណបក្ស​ប្រជាជន​កម្ពុជា​(CPP)»។
ជា​ច្រើន​ទសវត្សរ៍​ហើយ គណបក្ស​ប្រជាជន​បាន​ចាំ​វិធី​ទាក់​ទាញ​ព្រះ​សង្ឃ​ឲ្យ​មក​ខាង​គណបក្ស​ខ្លួន ដោយ​រុញ​ច្រាន​សំឡេង​ប្រឆាំង​និង​ដំឡើង​ឋានៈ​មន្ត្រី​សង្ឃ​ដែល​មាន​មេត្រីភាព​ចំពោះ​រដ្ឋាភិបាល​និង គណបក្ស​។ ថ្ងៃ​នេះ ព្រះ​សង្ឃ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​សំឡេង​ភាគ​ច្រើន​ស្ទើរ​តែ​គាំទ្រ​គណបក្ស​កាន់​អំណាច​។ ក្នុង​វត្ត​គ្រប់​គ្រង​ដោយ​សង្ឃ​គាំទ្រ​គណបក្ស​នេះ​មាន​ការ​ពង្រឹង​ការ​គ្រប់​គ្រង​យ៉ាង​តឹង​រ៉ឹង លើ​កិច្ច​សន្ទនា​ជា​សាធារណៈ។
លោក​ស្រី ជា វណ្ណាត អ្នក​វិភាគ​នយោបាយ​ប្រាប់ ភ្នំពេញ ប៉ុស្តិ៍ ថា ប្រធាន​បទ​ដែល​ហាម​ប្រាម​ក្នុង​សាសនា​រួម​ទាំង​ការ​ប្រៀន​ប្រដៅ​របស់​ព្រះ​ពុទ្ធ​ផ្ទាល់​ផង​។
លោក​ស្រី​បន្ត​ថា៖ «​សូម្បី​ព្រះ​ពុទ្ធ​ប្រៀន​ប្រដៅ​ឲ្យ​មាន​យុតិ្តធម៌​សង្គម។ ដំបូន្មាន​នេះ​ក៏​មិន​អាច​លើក​មក​ប្រៀន​ប្រដៅ​បាន​ដែរ។ ព្រះ​សង្ឃ​មិន​អាច​លើក​ឡើង​ថា​យើង​ចង់​បាន​យុតិ្តធម៌​សង្គម ឬ​ចង់​បាន​សមភាព​សង្គម​ទេ បញ្ហា​នេះ​ព្រះ​សង្ឃ​ស្ទើរ​តែ​មិន​អាច​លើក​មក​ប្រៀន​ប្រដៅ​បាន​ឡើយ»។
«សង្ឃ​ដីកា​ដែល​ជាប់​សង្ស័យ​សង្ឃ​អង្គ​នោះ​នឹង​ត្រូវ​កត់​សម្គាល់​ដោយ​មន្ត្រី​ព្រះ​សង្ឃ​។ បន្ទាប់​មក លោក​អាច​នឹង​ត្រូវ​ចេញ​ពី​វត្ត ឬ​នៅ​តែ​ឯង ហើយ​ពុំ​មាន​មធ្យោបាយ​ដើម្បី​ផ្ញើ​សារ​នេះ​ទេ»។
លោក​ស្រី​បន្ត​ថា បញ្ហា​បង្ហាញ​ច្បាស់​ពី​ថ្នាក់​កំពូល​សង្ឃ​ពី​សម្តេច​ព្រះ​សង្ឃ​រាជ ទេព វង្ស​ផ្ទាល់។
ក្នុង​ឆ្នាំ ២០០២ សម្តេច​សង្ឃរាជ ទេព វង្ស បាន​ហាម​ព្រះ​សង្ឃ​មិន​ឲ្យ​បោះឆ្នោត នា​ឆ្នាំ ២០០៣ វា​ជា​សេចក្តី​សម្រេច​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ព្រះ​សង្ឃ​ជា​ច្រើន​ខឹង​សម្បា​។ តែ ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក្នុង​ឆ្នាំ ២០០៨ សេចក្តី​សម្រេច​នោះ​បាន​កែ​វិញ​ជាមួយ​នឹង​ការ​ព្រមាន​ពី​ព្រះ​អង្គ​ជា​ថ្មី​ថា ព្រះ​សង្ឃ​មិន​ត្រូវ​ចូល​រួម​ក្នុង​បាតុកម្ម​នយោបាយ​ឡើយ។
ព្រះ​សង្ឃ​ដែល​មាន​ថេរ​ដីកា​អំពី​តួនាទី​ព្រះ​សង្ឃ​ក្នុង​នយោបាយ​បាន​ពន្យល់​ប្រាប់ ភ្នំពេញ ប៉ុស្តិ៍ ថា លោក​មិន​ស្ងប់​ទេ​នៅ​ពេល​លើក​ពី​ប្រធាន​បទ​នេះ​ឬ​ក៏​បដិសេធ​ថា លោក​គ្មាន​ចំណេះ​ដឹង​ពី​យុត្តិធម៌ និង​សមភាព​សង្គម​បែប​នេះ។
អតីត​សង្ឃ​មួយ​អង្គ​សរសេរ​មក ភ្នំពេញ ប៉ុស្តិ៍ ដោយ​មិន​បញ្ចេញ​ព្រះ​នាម និង​មិន​បាន​គិត​ថា​ព្រះ​សង្ឃ​គួរ​មាន​សិទិ្ធ​បោះឆ្នោត​បាន​ថ្លែង​ថា លោក​ទទួល​បាន​ជម្រើស​តិច​តួច គឺ​ត្រូវ​ធ្វើ​តាម​ខ្សែ​បន្ទាត់​នយោបាយ​របស់​គណបក្ស។
លោក​បញ្ជាក់​ក្នុង​សំណេរ​ថា៖ « ខ្ញុំ​ពិត​ជា​បាន​បោះឆ្នោត​នៅ​ក្នុង​អាណត្តិ​មុន ហើយ​ខ្ញុំ​បោះ​ឆ្នោត​ឲ្យ​គណបក្ស​ប្រជាជន​កម្ពុជា​តាម​បញ្ជា​ចៅ​អធិការ​វត្ត​»។ លោក​គិត​ថា នយោបាយ​បក្ស​បាន​ជ្រាប​ចូល​ក្នុង​ជួរ​មេ​ដឹក​នាំ​សង្ឃ​តាម​វត្ត​ដែល​ឃ្លាត​ចាក​ពី​គោល​ដៅ​របស់​ព្រះ​ពុទ្ធ​សាសនា គឺ​«​ផ្លូវ​កណ្តាល» ហើយ​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​កេរ្តិ៍​ឈ្មោះ​ពុទ្ធសាសនា​ធ្លាក់​ចុះ​។
លោក​លើក​ដែរ​ថា ៖ «​ព្រះ​សង្ឃ​មួយ​ចំនួន​ចូល​ចិត្ត​សុន្ទរកថា​អ្នក​នយោបាយ ប៉ុន្តែ​ព្រះ​សង្ឃ​ដែល​មិន​ចូល​ចិត្ត​ហាក់​រង​សម្ពាធ​មក​លើ​ពួកគេ ព្រោះ​អ្នក​នយោបាយ​ចង់​ចំណេញ​ពី​ប្រជាជន ពី​ព្រះ​សង្ឃ ប៉ុន្តែ គេ​មិន​បាន​គិត​ពី​ផល​ប្រយោជន៍​ជាតិ​ទេ​»។
វា​មិន​ត្រឹម​តែ​សុន្ទរកថា​ទេ ដែល​ដាក់​សម្ពាធ​មក​លើ​ព្រះ​សង្ឃ​នៅ​កម្ពុជា​នោះ​។ បន្ទាប់​ពី​ការ​បោះ​ឆ្នោត​ដ៏​ចម្រូង​ចម្រាស​ឆ្នាំ ១៩៩៨ ព្រះ​សង្ឃ​ស្ថិត​ក្នុង​ចំណោម​មេ​ដឹក​នាំ​បាតុកម្ម​ប្រឆាំង​នឹង​លទ្ធផល​ដែល​ធ្វើ​ឡើង បន្ទាប់​ពី​មាន​ការ​សម្លាប់​ក្រៅ​ប្រព័ន្ធ​តុលាការ​ជា​ច្រើន​ករណី កាល​ពី​មួយ​ឆ្នាំ​មុន​គឺ​ឆ្នាំ ១៩៩៧ ដែល​ក្រុម​មនុស្ស​ខ្លះ​ជឿ​ថា ជា​រដ្ឋ​ប្រហារ​រៀបចំ​ដោយ​គណបក្ស​ប្រជាជន​កម្ពុជា។
តាម​គណៈ​កម្មការ សិទិ្ធ​មនុស្ស​អាស៊ី​ថា នគរបាល​បាន​បាញ់​មក​លើ​ព្រះ​សង្ឃ ៦០អង្គ ដែល​និមន្ត​តវ៉ា​តាម​ផ្លូវ​និង​អំពាវនាវ​ឲ្យ​មាន​សន្តិភាព។ ព្រះ​សង្ឃ​១​អង្គ​និង​ជន​ស៊ីវិល​ម្នាក់​បាន​ស្លាប់​ក្នុង​ហេតុ​ការណ៍​នោះ។ តាម​តួលេខ​ស្ថានទូត​អាមេរិក​នៅ​ពេល​នោះ មួយ​ឆ្នាំ​ក្រោយ​មក ព្រះ​សង្ឃ​បួន​អង្គ​ស្ថិត​ក្នុង​ចំណោម​ជន​រងគ្រោះ​ប្រមាណ​៥៣​នាក់​ដែល​បាត់​ខ្លួន​ដោយ​សារ​បញ្ហា​នយោបាយ។
នៅ​ឆ្នាំ​២០០៣ បន្ទាប់​ពី​សម្តេច​សង្ឃរាជ​ហាម​ព្រះ​សង្ឃ​មិន​ឲ្យ​បោះឆ្នោត ចៅ​អធិការ​វត្ត​លង្ការ សម ប៊ុនធឿន ត្រូវ​បាន​គេ​បាញ់​សម្លាប់​ដោយ​អាថ៌កំបាំង និង​ពុំ​បាន​វែក​មុខ​ឃាតករ​ឃើញ​ឡើយ។
តួ​លេខ​ខែ​ធ្នូ ឆ្នាំ​២០០៦​របស់​លោក Josehp Mussomeli ឯក​អគ្គ​រដ្ឋ​ទូត​សហរដ្ឋ​អាមេរិក​នៅ​ពេល​នោះ​កត់​សម្គាល់​ថា មុន​ព្រះ​អង្គ​ត្រូវ​គេ​បាញ់​តេជគុណ សម ប៊ុនធឿន«បាន​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ព្រះ​សង្ឃ​ឲ្យ​ចុះ​ឈ្មោះ​បោះឆ្នោត​ផ្ទុយ​ពី​បម្រាម​របស់​សម្តេច​សង្ឃរាជ។
សម្តេច​សង្ឃ ទេព វង្ស បាន​លើក​ឡើង​ច្បាស់​ថា មាន​ប្រធាន​បទ​ដែល​ព្រះ​សង្ឃ​មិន​គួរ​ពិភាក្សា​ជា​សាធារណៈ។ បន្ទាប់​ពី​ព្រះ​អង្គ​ដាក់​កំហិត​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០០៦ ហាម មិន​ឲ្យ​ព្រះ​សង្ឃ​ទៅ​បោះឆ្នោត​។ សម្តេច​សង្ឃ ទេព វង្ស មាន​សង្ឃដីកា​ទៅ​កាន់​ព្រះ​សង្ឃ​ក្នុង​ប្រទេស​មិន​ឲ្យ​ចូល​រួម​ក្នុង​ការ​ប្រមូល​ផ្តុំ​ដើម្បី​គណបក្ស​នយោបាយ​ទេ ហើយ​ជំរុញ​ឲ្យ​ព្រះ​សង្ឃ​ដឹង​គុណ​មេ​ដឹក​នាំ​គណបក្ស​ប្រជាជន​កម្ពុជា​ចំពោះ​ការ​ជួយ​សង្គ្រោះ​ប្រទេស​កម្ពុជា​ពី​របប​ខ្មែរ​ក្រហម​ដែល​បាន​បង្កើត​សាសនា វត្ត​អារាម និង​ឲ្យ​មាន​ព្រះ​សង្ឃ​ឡើង​វិញ។
សម្តេច​សង្ឃ​រាជ​មិន​ចម្លែក​ជាង​សង្ឃ​ដទៃ​នោះ​ទេ ក្នុង​ការ​ជាប់​ពាក់​ព័ន្ធ​នៅ​ក្នុង​នយោបាយ​ព្រោះ​កាល​ពី​អំឡុង​ឆ្នាំ​១៩៨១ ព្រះ​អង្គ​ត្រូវ​បោះឆ្នោត​ឲ្យ​ធ្វើ​ជា​អនុ​ប្រធាន​រដ្ឋសភា ក្នុង​របប​សាធារណ​រដ្ឋ​ប្រជា​មានិត​កម្ពុជា របស់​គណបក្ស​ប្រជាជន​កម្ពុជា។
ព្រះ​អង្គ​ត្រូវ​តែង​តាំង​ជា​ព្រះ​សង្ឃ​ថ្នាក់​កំពូល​នៅ​វត្ត​មហា​មន្រ្តី នៅ​ឆ្នាំ​ដដែល​នោះ​ហើយ​នៅ​ឆ្នាំ​២០០៦ បាន​ក្លាយ​ជា​ព្រះ​សង្ឃ​ទី១​មាន​ឋានៈ​ជា​សម្តេច​សង្ឃរាជ។
ប៉ុន្មាន​ខែ​ក្រោយ​លោក ហ៊ីង ប៊ុនហៀង មេ​បញ្ជាការ​កង​អង្គរក្ស​លោក​នាយក​រដ្ឋ​មន្រ្តី ត្រូវ​បាន​តែង​តាំង​ជា​អ្នក​ប្រឹក្សា​កំពូល​ក្នុង​សន្និបាត​វិន័យធរសង្ឃ ដែល​ទើប​បង្កើត​ឡើង​បែប​ជា​តុលាការ​សង្ឃ​ដែល​រៀប​ចំ​ដើម្បី​ដោះស្រាយ​វិវាទ​ក្នុង​វិស័យ​ព្រះ​ពុទ្ធ​សាសនា។
ក្នុង​សារ​មួយ​នៅ​ឆ្នាំ​២០០៦ លោក Mussomeli បាន​កត់​សម្គាល់​ថា «​វា​ពុំ​មាន​ភ័ស្តុតាង​បង្ហាញ​ថា លោក​ត្រូវ​បាន​បំបួស​ដើម្បី​ធ្វើ​ជា​ព្រះ​សង្ឃ​ទេ​»។ លោក​បន្ត​ថា​៖ «​សម្ព័ន្ធភាព​លោក ហ៊ីង ប៊ុន​ហៀង ក្នុង​បញ្ហា​នោះ​មិន​អាច​ដឹង​ច្បាស់​ទេ។ យើង​បាន​ពិនិត្យ​លើ​ប្រភព​មួយ​ចំនួន​ដែល​ជឿ​ថា គណបក្ស​ប្រជាជន​កម្ពុជា​មាន​បំណង​រក្សា​ការ​គ្រប់​គ្រង​រឹង​មាំ​ចំពោះ​នយោបាយ​នៅ​ក្នុង​វិស័យ​សាសនា​ព្រះ​ពុទ្ធ​ក៏​ដូច​ស្ថាប័ន​ដទៃៗ​ទៀត​នៅ​កម្ពុជា»។
ល្បិច​នេះ​ជា​ឧបាយ​មួយ​យ៉ាង​រលូន​ដែល​វត្ត​ជាង​៤៥០០ ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ក្លាយ​ជា​ផ្នែក​ដ៏​សំខាន់​មួយ​ក្នុង​ជីវភាព​របស់​ប្រជាជន​នៅ​តំបន់​ជនបទ​(៩៥​ភាគរយ​នៃ​ប្រជាជន​ទាំង​អស់​ជា​អ្នក​កាន់​ព្រះពុទ្ធ​សាសនា​)។
លទ្ធភាព​ទាំង​នោះ​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​នយោបាយ​ចូល​ប្រាស្រ័យ​ទាក់​ទង​ក្នុង​សាសនា​ដោយ​មិន​គិត​កេរ្តិ៍​ឈ្មោះ​ប្រឡាក់​ប្រឡូស​មន្រ្តី​បក្ស​នៅ​ថ្នាក់​មូលដ្ឋាន​ឡើយ។
ប្រធាន​គណបក្ស​សិទ្ធិ​មនុស្ស លោក សឺន សូប៊ែរ្តិ៍ ជា​អ្នក​វិភាគ​នយោបាយ​មួយ​រូប​បាន​ហៅ​កល​ឧបាយ​នេះ​ថា ជា«​អំពើ​បាប​យ៉ាង​ធ្ងន់​»​លើ​ការ​បង្ខំ​ព្រះ​សង្ឃ​ឲ្យ​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​វិស័យ​នយោបាយ សូម្បី​តែ​លោក​មិន​ពេញ​ចិត្ត​ក៏​ដោយ។
លោក​ថ្លែង​ថា៖ «​នេះ​ជា​និន្នាការ​ថ្មី​មួយ​ដែល​វិស័យ​នយោបាយ​ព្យាយាម​ទទួល​បាន​អ្វី​មួយ​ពី​សាសនា​ជា​ពិសេស​នៅ​ទី​ជនបទ​។ ព្រះ​សង្ឃ​នៅ​តែ​មាន​កិត្យានុភាព​ហើយ​និង​មាន​ឥទ្ធិពល»។
លោក​បន្ត​ថា​៖ «វា​មាន​គុណូបការៈ​នៅ​ពេល​គាត់ [ហ៊ុន សែន] សម្ពោធ​សាលា​។ នៅ​ពេល​គាត់​ធ្វើ​ដូច្នោះ សូម្បី​តែ​ប្រជាជន​មិន​ចង់​បាន​គាត់ ក៏​ពួក​គេ​មិន​អាច​បដិសេធ​កើត​ដែរ​»។
ក្នុង​សំណេរ​មួយ​នា​ឆ្នាំ​២០០១ លោក Ian Harris ដែល​ជា​សាស្រ្តាចារ្យ​សិក្សា​ផ្នែក​ព្រះ​ពុទ្ធ​សាសនា​នៅ​សាកល​វិទ្យាល័យ Cumbria បាន​បង្ហាញ​អំពី​វិធី​មួយ​ទៀត​ដែល​គណបក្ស​ប្រជាជន​កម្ពុជា​ធានា​ថា វត្ត​អារាម​នានា​ដើរ​តាម​ខ្សែ​បក្ស​តាម​រយៈ​ការ​តែង​តាំង​គណៈ​កម្មាធិការ​វត្ត។
ក្នុង​សំណេរ​លោក Harris បាន​ថ្លែង​ថា​៖ «វត្ត​នីមួយៗ មាន​ស្ថាប័ន​នេះ​ដែល​អាចារ្យ​ភាគ​ច្រើន ធ្លាប់​ជា​អតីត​ព្រះ​សង្ឃ​។ នៅ​ដើម​របប​សាធារណរដ្ឋ​ប្រជាមានិត​កម្ពុជា​ការ​តែង​តាំង​បែប​នេះ​គឺ​ដើម្បី​ធានា​ថា ការ​បរិច្ចាគ​ទៅ​វត្ត​អារាម​ត្រូវ​បាន​បង្វែរ​មក​ក្នុង​ប្រយោជន៍​ទូទៅ​មាន​ការ​បង្កើត​មន្ទីរពេទ្យ ផ្លូវ​ថ្នល់ និង​សាលា​រៀន​ជាដើម​..»។
លោក​បន្ត​ថា ៖ «​ថ្មីៗ​នេះ ពួក​គេ​បាន​មាន​ឥទ្ធិពល​សំខាន់​មួយ​ក្នុង​ការ​រារាំង​អ្នក​ប្រឆាំង​ពិសេស​ពី​បុគ្គល​ដែល​បាន​តែង​តាំង​ដោយ​គណបក្ស​ប្រជាជន​កម្ពុជា»។
មាត្រា​១៥ នៃ​ច្បាប់​ស្តីពី​គណបក្ស​នយោបាយ​កម្ពុជា​ហាម​គណបក្ស​ទាំង​ឡាយ​មិន​ឲ្យ​រៀប​ចំ​រចនា​សម្ព័ន្ធ​នយោបាយ​របស់​ខ្លួន​នៅ​ក្នុង​ស្ថាប័ន​សាសនា​ទេ។
ចាប់​ពី​ឆ្នាំ​១៩៩៨ ព្រះ​សង្ឃ​មួយ​ចំនួន​ចាប់​ហ៊ាន​លើក​ឡើង​ពី​ភាព​អយុត្តិធម៌​នៅ​ក្នុង​សង្គម​ជា​ពិសេស ចំពោះ​ការ​គំរាម​កំហែង​ផ្សឹក ឬ​ការ​បម្រាម​ផ្សេងៗ។
ព្រះ​សង្ឃ​មួយ​ចំនួន​បាន​បង្ហាញ​អំពី​ចំណុច​នោះ​កាន់​តែ​ច្បាស់​ជា​ពិសេស​ព្រះ​តេជគុណ លួន សាវ៉ាត ដែល​ជា​ព្រះ​សង្ឃ​គេ​ស្គាល់​ច្រើន​និង​បាន​ចំណាយ​ពេល​ជា​ច្រើន​ឆ្នាំ​ក្នុង​ការ​បង្ហាញ​អំពី​ករណី​បំពាន​សិទ្ធិ​មនុស្ស​ហើយ​ដែល​ជា​ញឹក​ញាប់​ត្រូវ​អាជ្ញាធរ​គិត​ថា ជា​ទង្វើ​ប្រឆាំង​នឹង​អាជ្ញាធរ។
លោក​ស្រី ជា វណ្ណាត បាន​លើក​ដែរ​ថា វា​មិន​ជា​ភ្ញាក់​ផ្អើល​អី​ទេ បើ​ព្រះ​សង្ឃ​មាន​ថេរ​ដីកា​ពី​រឿង​នយោបាយ​បច្ចុប្បន្ន។
លោក​ស្រី​បន្ត​ថា ៖ «ខ្ញុំ​មាន​អារម្មណ៍​ថា គណបក្ស​ប្រជាជន​កំពុង​ខិតខំ​យ៉ាង​ខ្លាំង​ដោយ​មិន​បាន​មើល​រំលង​អ្វី​មួយ​ឡើយ​[ពី​ការ​បោះឆ្នោត​] ជា​ពិសេស​នៅ​ក្នុង​វិស័យ​សាសនា​ពួក​គេ​រៀប​ចំ​ខ្លួន​បាន​យ៉ាង​ល្អ»៕​ 

No comments:

Post a Comment

yes