សូមស្វាគមន៏ការចូលមកកាន់គេហទំព័ររបស់យើងខ្ញុំ​!!!​Welcome to ckn-media.blogspot.com Website !!!​គេហទំព័រ ckn-media.blogspot.com ផ្តល់ព័ត៌មានពិតឥតលំអៀង រហ័សទាន់ចិត្ត ដែលលោកអ្នកជឿទុកចិត្ត / លោកអ្នកអាចទាក់ទងមកកាន់គេហទំព័ររបស់យើងខ្ញុំបានតាមរយៈ Email: cknkhmer@gmail.com សូមអរគុណ !!!

Thursday, November 1, 2012

ឥទ្ធិពល​វៀតណាម​មក​លើ​វិស័យ​អប់រំ​កម្ពុជា


ប្រព័ន្ធ​អប់រំ​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា កាល​ពី​ទសវត្សរ៍​៨០ គឺ​ជា​ប្រព័ន្ធ​អប់រំ​ដូច​​នឹង​​ប្រទេស​វៀតណាម។ ទាំង​នេះ ដោយ​សារ​តែ​ពេល​នោះ​ប្រទេស​កម្ពុជា បាន​ទទួល​យក​ការ​អភិវឌ្ឍ​វិស័យ​អប់រំ​ក្រោម​ជំនួយ​របស់​វៀតណាម បន្ទាប់​ពី​របប ប៉ុល ពត បាន​បំផ្លាញ​ធនធាន​មនុស្ស​ស្ទើរ​តែ​ទាំង​ស្រុង កាល​ពី​ឆ្នាំ​១៩៧៩។
អ្នក​វិភាគ​វិស័យ​អប់រំ​បាន​អះអាង​ថា វិស័យ​អប់រំ​ខ្មែរ​ក្នុង​ទសវត្សរ៍​៨០ ស្ថិត​ក្រោម​ឥទ្ធិពល​របស់​វៀតណាម។ បច្ចុប្បន្ន វិស័យ​អប់រំ​បាន​ផ្លាស់​ប្ដូរ​ដោយ​ទទួល​យក​ប្រព័ន្ធ​អប់រំ​លក្ខណៈ​ជា​សកល។
ការ​ស្រាវជ្រាវ​ដោយ​វិទ្យាស្ថាន​ទំនាក់​ទំនង​អន្តរជាតិ​នៃ​រាជ​បណ្ឌិត្យ​សភា​កម្ពុជា បាន​បង្ហាញ​ថា ក្រោយ​ឆ្នាំ​១៩៧៩ ធនធាន​មនុស្ស​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា នៅ​សល់​បន្តិចបន្តួច ក្រោយ​ពេល​របប ប៉ុល ពត បាន​សម្លាប់​អស់​ស្ទើរ​គ្មាន​សល់។ នៅ​ពេល​នោះ ប្រទេស​កម្ពុជា បាន​សហប្រតិបត្តិការ​ជាមួយ​ប្រទេស​វៀតណាម ដើម្បី​រៀបចំ​កម្មវិធី​សិក្សា​ឡើង​វិញ ដោយ​មាន​ការ​ផ្ដល់​ជំនួយ​បច្ចេកទេស​របស់​ប្រទេស​វៀតណាម។ ជា​រួម ប្រទេស​វៀតណាម បាន​ផ្ដល់​ទាំង​សម្ភារៈ​សិក្សា ឯកសារ​សិក្សា និង​សៀវភៅ​សិក្សា ហើយ​សៀវភៅ​សិក្សា​ទាំង​នោះ បាន​បកប្រែ​ពី​ភាសា​វៀតណាម មក​ជា​ភាសា​ខ្មែរ។

កាល​នោះ ប្រទេស​កម្ពុជា ខ្វះ​ធនធាន​មនុស្ស កត្តា​នេះ​បាន​នាំ​ឲ្យ​ប្រទេស​វៀតណាម អនុញ្ញាត​ឲ្យ​យុវជន​កម្ពុជា រៀន​នៅ​ប្រទេស​វៀតណាម តាម​រយៈ​ការ​ទទួល​ស្គាល់​សញ្ញាប័ត្រ​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​ដោយ​ក្រសួង​អប់រំ​ទាំង​ពីរ។ មាន​ន័យ​ថា សិស្ស​ដែល​រៀន​ចប់​មធ្យម​សិក្សា​កម្រិត​២ នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា ត្រូវ​បាន​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​បន្ត​ការ​សិក្សា​នៅ​ប្រទេស​វៀតណាម ប៉ុន្តែ​សិស្ស​កម្ពុជា តម្រូវ​ឲ្យ​រៀន​ភាសា​វៀតណាម ៦​ខែ​សិន។
ការ​ស្រាវជ្រាវ​ដដែល​បាន​លើក​ឡើង​ទៀត​ថា នៅ​ពេល​នោះ ដើម្បី​ឲ្យ​សិស្ស​កម្ពុជា រៀន​ទាន់​និស្សិត​វៀតណាម ភាគី​កម្ពុជា ក៏​សម្រេច​បញ្ចូល​ភាសា​វៀតណាម ក្នុង​កម្មវិធី​សិក្សា​របស់​ខ្លួន ហើយ​ក្រសួង​អប់រំ​កម្ពុជា បាន​សម្រេច​​បញ្ចូល​ភាសា​វៀតណាម នៅ​ក្នុង​កម្មវិធី​សិក្សា​ថ្នាក់​មធ្យម​សិក្សា​ចំណេះ​ទូទៅ ដើម្បី​ឲ្យ​សិស្សានុសិស្ស​ខ្មែរ រៀន​ភាសា​វៀតណាម ស្រប​តាម​កម្មវិធី​សិក្សា​របស់​ក្រសួង​ជាតិ​អប់រំ។
អ្នក​ស្រាវជ្រាវ​នៃ​វិទ្យាស្ថាន​ទំនាក់​ទំនង​អន្តរជាតិ​នៃ​រាជ​បណ្ឌិត្យ​សភា​កម្ពុជា លោក​បណ្ឌិត កា ម៉ាធុល មាន​ប្រសាសន៍​ថា វៀតណាម បាន​បញ្ជូន​អ្នក​ឯកទេស​របស់​ខ្លួន​មក​រៀបចំ​កម្មវិធី​ឲ្យ​ក្រសួង​អប់រំ​ជាតិ​កម្ពុជា និង​ផ្ដល់​សៀវភៅ​សិក្សា​ភាសា​វៀតណាម ព្រម​ទាំង​គ្រូ​បង្រៀន​ភាសា​វៀតណាម ដល់​ក្រសួង​អប់រំ​ជាតិ​ជាច្រើន។ លោក​មាន​ប្រសាសន៍​បន្ត​ថា ការ​បញ្ចូល​ភាសា​វៀតណាម ក្នុង​កម្មវិធី​សិក្សា​របស់​ក្រសួង​អប់រំ​ជាតិ​កម្ពុជា បាន​បង្កើត​ឲ្យ​បរិយាកាស​នយោបាយ​នៅ​កម្ពុជា កាន់​តែ​អាប់អួ​ខ្លាំង​ឡើង​ពី​មួយ​ឆ្នាំ​ទៅ​មួយ​ឆ្នាំ ដែល​បាន​ចោទ​ប្រកាន់​វៀតណាម ថា​បាន​ប្រើ​ឥទ្ធិពល​របស់​ខ្លួន​មក​លេប​ត្របាក់​ប្រទេស​កម្ពុជា និង​លុប​បំបាត់​ភាសា​ខ្មែរ ដោយ​បញ្ចូល​ភាសា​វៀតណាម ជំនួស​វិញ។
ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ឯកសារ​ដែល​ចងក្រង​ដោយ​រាជ​បណ្ឌិត្យ​សភា​ដដែល បាន​គូស​បញ្ជាក់​យ៉ាង​ច្បាស់​ថា ការ​ដាក់​បញ្ចូល​ភាសា​វៀតណាម ក្នុង​កម្មវិធី​សិក្សា មាន​ហេតុផល​មួយ​ចំនួន​ដូច​ជា​ចំពោះ​និស្សិត​ខ្មែរ​ដែល​មាន​បំណង​ទៅ​រៀន​នៅ​ប្រទេស​វៀតណាម បន្ទាប់​ពី​ពួក​គេ​បញ្ចប់​ការ​សិក្សា​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា ព្រោះ​និស្សិត​ទាំង​នោះ​មាន​មូលដ្ឋាន​ស្រាប់ ដោយ​មិន​ចាំបាច់​ចំណាយ​ពេល​រៀន​ឡើង​វិញ។ ហេតុផល​នេះ ត្រូវ​បាន​ក្រសួង​អប់រំ​ជាតិ​កម្ពុជា គាំទ្រ ហើយ​បាន​ដាក់​បញ្ចូល​ភាសា​វៀតណាម នៅ​ក្នុង​កម្មវិធី​អប់រំ។
ម៉្យាង​វិញ​ទៀត កម្មវិធី​សិក្សា​របស់​ក្រសួង​អប់រំ​ជាតិ​នៅ​ពេល​នោះ គឺ​គ្រប់គ្រង​ដោយ​ជំនាញ​ការ​វៀតណាម ជា​អ្នក​រៀបចំ​កម្មវិធី​សិក្សា​ឲ្យ​ក្រសួង​អប់រំ​ជាតិ​កម្ពុជា ហើយ​រហូត​ដល់​ពេល​នេះ ប្រទេស​វៀតណាម នៅ​តែ​បន្ត​ផ្ដល់​អាហារូបករណ៍​ដល់​និស្សិត​កម្ពុជា។
ប្រធាន​គ្រប់គ្រង​ផ្នែក​អប់រំ​នៃ​អង្គការ​សង្គ្រោះ​កុមារ​នៅ​កម្ពុជា លោក កែវ សារ៉ាត់ មាន​ប្រសាសន៍​ថា ឥទ្ធិពល​របស់​ប្រទេស​វៀតណាម មក​លើ​ប្រព័ន្ធ​អប់រំ​នៅ​កម្ពុជា ហាក់​ដូច​ជា​បាន​កាត់​បន្ថយ​រហូត​ដល់​ចំណុច​សូន្យ​ទៅ​ហើយ​រហូត​ដល់​ពេល​នេះ ដោយ​សារ​ប្រព័ន្ធ​អប់រំ​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា បាន​ផ្លាស់​ប្ដូរ​យ៉ាង​ឆាប់​រហ័ស ចាប់​តាំង​ពី​ឆ្នាំ​១៩៨០ មក។ លោក​បញ្ជាក់​ថា ប្រព័ន្ធ​អប់រំ​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា មាន​ប្រមាណ ៥​ដំណាក់​កាល បាន​ផ្លាស់​ប្ដូរ​រហូត​ដល់​ឆ្នាំ​១៩៩៣។
លោក​មាន​ប្រសាសន៍​បន្ថែម​ថា ក្រសួង​អប់រំ​បាន​ធ្វើ​ការ​ផ្លាស់​ប្ដូរ​សៀវភៅ​អប់រំ​គ្រប់​កម្រិត ជា​ពិសេស​ចាប់​តាំង​ពី​ថ្នាក់​មូលដ្ឋាន ដែល​មិន​ប៉ះពាល់​ដល់​ភាគី​ណា​មួយ ឬ​ជះ​ឥទ្ធិពល​អាក្រក់​ដល់​សម័យ​កាល​ណា​មួយ​ជា​ដើម ហើយ​ការ​ផ្លាស់​ប្ដូរ​នោះ គឺ​ស្ថិត​ក្រោម​ជំនួយ​គាំទ្រ​ពី​អង្គការ​យូនីហ្សេវ (UNICEF) និង​យូណេស្កូ (UNESCO)៖ «ឲ្យ​កូន​សិស្ស​រៀន​ដៀល ឬ​ក៏​មាក់ងាយ ទោះ​បី​រឿង​ប្រវត្តិសាស្ត្រ ជួន​កាល​មិន​សប្បាយ​ចិត្ត។ អ៊ីចឹង មាន​ការ​ផ្លាស់​ប្ដូរ​ធំ​មួយ។ ហើយ​ឆ្នាំ​១៩៩៣ មាន​ការ​ផ្លាស់​ប្ដូរ​ទាំង​ស្រុង ហើយ​ដែល​ខ្ញុំ​បាន​សង្កេត​ការ​ជាមួយ មាន​កង់សុលតង់​បរទេស»
អ្នក​ស្រាវជ្រាវ​អភិវឌ្ឍន៍​សង្គម លោក កែម ឡី មាន​ប្រសាសន៍​ថា ក្រុម​យុវជន​បច្ចុប្បន្ន​នឹង​មិន​រង​ក្រោម​សម្ពាធ​របស់​វៀតណាម ដូច​ពេល​មុន​ទៀត​ទេ ដោយ​សារ​តែ​សមត្ថភាព​យុវជន និង​ការ​បើក​ចំហ​កាន់​តែ​ទូលំទូលាយ ដែល​ផ្ដល់​ឱកាស​ឲ្យ​ពួក​គេ​ចាប់​យក​ប្រព័ន្ធ​អប់រំ​កាន់​តែ​សម្បូរ​បែប។ ប៉ុន្តែ លោក កែម ឡី បន្ថែម​ថា ក្រុម​មន្ត្រី​ជាន់​ខ្ពស់​របស់​ប្រទេស​កម្ពុជា នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន នៅ​តែ​បាន​បញ្ជូន និង​ទទួល​ការ​បណ្ដុះ​ផ្នែក​យោធា និង​ផ្នែក​យុទ្ធសាស្ត្រ​ផ្សេងៗ​ពី​ប្រទេស​វៀតណាម នៅ​ឡើយ ហើយ​និន្នាការ​នេះ ហាក់​ដូច​ជា​នៅ​រង​ឥទ្ធិពល​ដោយ​ប្រយោល ចំពោះ​ការ​អភិវឌ្ឍ​ផ្សេងៗ​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា៖ «ក៏​ប៉ុន្តែ បើ​បញ្ជូន​កម្មាភិបាល ការ​បញ្ជូន​ថ្នាក់​ដឹក​នាំ​ទៅ​រៀន អាហ្នឹង​មាន គឺ​ទៅ​រៀន​ទ្រឹស្ដី​នយោបាយ រៀន​នូវ​ការ​ស្រឡាញ់​គ្នា ការ​សាមគ្គី ទ្រឹស្ដី​មួយ​ចំនួន​ក្នុង​ការ​ដឹក​នាំ ជា​ពិសេស​ក្នុង​ការ​បញ្ជា និង​ការ​គ្រប់​គ្រង»
ក្នុង​រយៈពេល ៣០​ឆ្នាំ​នេះ វៀតណាម បាន​សន្យា​ផ្ដល់​អាហារូបករណ៍​ទាំង​រយៈពេល​ខ្លី និង​វែង ចំនួន​ជាង ៥០០​នាក់ ដល់​ប្រទេស​កម្ពុជា។ សហប្រតិបត្តិការ​លើ​វិស័យ​អប់រំ​រវាង​កម្ពុជា និង​វៀតណាម មាន​តម្លៃ​ដល់​ប្រទេស​កម្ពុជា យ៉ាង​ខ្លាំង​សម្រាប់​លើក​កម្ពស់​ការ​អភិវឌ្ឍ​ធនធាន​មនុស្ស​កម្ពុជា ឲ្យ​ឆ្លើយ​តប​ចំ​ពេល​ទៅ​នឹង​តម្រូវ​ការ​បន្ទាន់ និង​ចាំបាច់​បំផុត​របស់​ប្រទេស​កម្ពុជា។
របាយការណ៍​របស់​រាជ​បណ្ឌិត្យ​សភា​បាន​បញ្ជាក់​ថា និស្សិត​ខ្មែរ​ដែល​ទៅ​រៀន​នៅ​ប្រទេស​វៀតណាម មាន​ពីរ​ប្រភេទ គឺ​និស្សិត​ដែល​បម្រើ​ការ​នៅ​តាម​ស្ថាប័ន​រដ្ឋ មាន​ប្រវត្តិ​រូប​ល្អ គ្មាន​ញាតិ​សន្ដាន​ណា​ម្នាក់​ពាក់ព័ន្ធ​ក្រុម​ខ្មែរ​ក្រហម ហើយ​ត្រូវ​បាន​បញ្ជូន​ទៅ​រៀន​នៅ​ប្រទេស​វៀតណាម។ ប្រភេទ​ទី​ពីរ គឺ​និស្សិត​ដែល​ជា​កូន​កម្មាភិបាល​ធំៗ​ក្នុង​រដ្ឋាភិបាល ទើប​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​ទៅ​រៀន​នៅ​ប្រទេស​វៀតណាម ហើយ​ក្រុម​និស្សិត​ទាំង​នោះ នឹង​ក្លាយ​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ​នៅ​ក្នុង​ជួរ​រដ្ឋាភិបាល ឬ​ក្លាយ​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ​នៅ​ក្នុង​ជួរ​គណបក្ស​ប្រជាជន​កម្ពុជា ពេល​ដែល​ត្រឡប់​មក​ពី​ការ​សិក្សា​ពី​ប្រទេស​វៀតណាម៕

No comments:

Post a Comment

yes